skip to main |
skip to sidebar
Α΄ Περίοδος (έως περ. 1800/02)
- Σχέση με παράδοση (Haydn, Mozart)
- Ισορροπία γραμμών, ωριμότητα δομής, εσωτερικότητα
- Σκληρή εργασία για διαμόρφωση υλικού
- Πιάνο βασικό όργανο σε όλες τις περιόδους
- ΕΚΘΕΣΕΙΣ μεγάλες και πολυθεματικές, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΕΣ σχετικά μικρές
- ΑΡΓΑ ΜΕΡΗ μεγάλα και λυρικά με καλλωπισμούς (ornamentation)
- αντικατάσταση minuet από scherzo αλλά με διατήρηση χαρακτηριστικών minuet
- FINALEs πνευματώδη και κομψά
- Ιδιωματική χρήση δυναμικών / αυτοσχεδιαστικά στοιχεία
- Χειρίζεται δεξιοτεχνικά κοινότυπο υλικό
Β΄ Περίοδος (1802-1812/14)
- Χάραξη νέων δρόμων
- Έμφαση σε εξωμουσικά στοιχεία, νέες δομές και μορφές
- Αμεσότητα. Ανθρωποκεντρική μουσική
- Τα περισσότερα έργα ρεπερτορίου προέρχονται από αυτήν τη περίοδο
- Αυτοσχεδιαστικό υλικό με λεπτομερή επεξεργασία (διαφορά από Α΄ Περίοδο)
- Σχετικά απλή αρμονία (μερικές φορές απλούστερη από Mozart). Νεωτεριστικός όμως ο τρόπος που χρησιμοποιεί την αρμονία σε σχέση με το μουσικό μέτρο.
- Η συγχορδία σαν βάση για την δημιουργία των κυρίων θεμάτων του με ποικίλους τρόπους χρήσης εντάσεων και δυναμικών
- Κάθε έργο είναι πρότυπο και πρωτότυπο
- ΕΚΘΕΣΕΙΣ μικρότερες από Α΄ Περίοδο, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΕΣ μεγαλύτερες και CODAs
- ΑΡΓΑ ΜΕΡΗ μικρότερα και μερικές φορές εγκαταλείπονται
- το 3ο μέρος είναι τώρα πάντα ένα scherzo με συχνή χρήση αιφνίδιων τονισμών και συγκοπών
- FINALEs με μεγαλύτερη βαρύτητα, συχνά γίνονται το κύριο μέρος ενός έργου
- Οι καλλωπισμοί σταδιακά εγκαταλείπονται. Κάθε νότα γίνεται λειτουργική μελωδικά και αρμονικά
Γ΄ Περίοδος (1814-1827)
- Αναφορά σε μια ιδανική κοινωνία ανθρώπων. Ποιητικό περιεχόμενο
- Πλήρως συγκεντρωμένη μουσική σκέψη
- Διεύρυνση του αρμονικού και textural φάσματος
- Σχέση με Bach και Handel. Χρήση Αντίστιξης
- Δεν χάνεται η απλότητα και αμεσότητα
- Κεντρική συνθετική τεχνική η Variation
- Χρήση πληθώρας συνθετικών τεχνικών: Fugue, Variation, Dance, Allegro Sonata, March. Επίσης: Τροπικότητα, Πεντατονικότητα, μελωδία με 5 φθόγγους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου