Όταν όλη σου η ζωή είναι περίεργη, θετικά και με πολύ ταλέντο προβοκατόρικη, επαναστατική και πολλές φορές τρομοκρατική*, δικαιούσαι ένα θάνατο αν όχι όπως τον θέλεις, τουλάχιστον την ώρα που τον θέλεις!
Ο Friedrich Gulda, ο σπουδαίος, ιδιαίτερος και πολλαπλά ταλαντούχος πρώτα μουσικός και μετά πιανίστας και συνθέτης – το έχει το “G” στο επίθετο μάλλον - εξέφρασε μια ευχή: να πεθάνει στα γενέθλια του αγαπημένου συνθέτη, του Mozart. O Mozart γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου του 1756, η ευχή του εισακούστηκε και ο Gulda πέθανε στις 27 Ιανουαρίου του 2000 στα 69 του - αυτός πέρασε με επιτυχία τα 51 - από καρδιακή προσβολή (το τελευταίο μάλλον θα το απευχόταν)!
Παίζει η ζωή παιγνίδια, ή όλα είναι ένα πρόβλημα συνοριακών τιμών;
* Του είχαν δώσει το παρατσούκλι «terrorist pianist».
Gulda-Werkstatt Official Homepage
Friedrich Gulda, from Wikipedia, the free encyclopedia
ή να αγοράσετε ένα ντοκυμαντέρ σε DVD:
A documentary on Friedrich Gulda entitled "So What!?"
Ο Friedrich Gulda, ο σπουδαίος, ιδιαίτερος και πολλαπλά ταλαντούχος πρώτα μουσικός και μετά πιανίστας και συνθέτης – το έχει το “G” στο επίθετο μάλλον - εξέφρασε μια ευχή: να πεθάνει στα γενέθλια του αγαπημένου συνθέτη, του Mozart. O Mozart γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου του 1756, η ευχή του εισακούστηκε και ο Gulda πέθανε στις 27 Ιανουαρίου του 2000 στα 69 του - αυτός πέρασε με επιτυχία τα 51 - από καρδιακή προσβολή (το τελευταίο μάλλον θα το απευχόταν)!
Παίζει η ζωή παιγνίδια, ή όλα είναι ένα πρόβλημα συνοριακών τιμών;
*
Στη φωτογραφία ο Goulda ως Alte Dame από το Opus Anders. Δεν σας θυμίζει ανάλογες μεταμφιέσεις του Gould;* Του είχαν δώσει το παρατσούκλι «terrorist pianist».
*
Για τον Gulda μπορείτε να βρείτε διάφορες πληροφορίες στους παρακάτω συνδέσμους:Gulda-Werkstatt Official Homepage
Friedrich Gulda, from Wikipedia, the free encyclopedia
ή να αγοράσετε ένα ντοκυμαντέρ σε DVD:
A documentary on Friedrich Gulda entitled "So What!?"
*
5 σχόλια:
Σας παρακολουθώ ανελλιπώς...
"τελικά ποιος ξεκίνησε τον πολυστυλιστισμό;"
Όρεξη να έχει να ψάχνει κανείς (με το ανάλογο πνεύμα βέβαια) και είμαι σίγουρος ότι θα καταλήξει στην Προϊστορία.
*
Μια και το έφερε η κουβέντα, ψάξε να βρεις πόσο αβίαστα ο Winton Marsalis περνάει από την τζαζ στον Haydn. Δεν πρόκειται για πολυστυλισμό αλλά είναι, νομίζω, μια από τις προϋποθέσεις του... Οι αγάπες είναι που συνθέτουν βλέπεις...
Kuk στον Beethoven στις μπακατέλες, αλλά και στο εισαφωγικό μέρος της φούγκας στην Hammerklavier op.106 μπορούμε να βρούμε ήδη μια τέτοια "τάση". Πιο πίσω, ίσως στο Quodlibet του Bach στις Goldberg και ακόμη πιο πίσω στον Monteverdi κ.ο.κ
Άλλοι κάνουν μπάνια και μεις μουσικολογία... δεν το μετανοιώνω.
Το ίδιο αβίαστα περνούσε και ο Goulda από τον Beethoven στην Jazz. Αυτό δεν είναι πολυστυλιστισμός αλλά "ευρύτητα πνεύματος" και σπουδαία τεχνική.
Μπάνια δεν κάνουμε κι οι δύο. Μουσικολογία όμως κάνεις μόνος σου. Εγώ μαθαίνω εδώ.
Δημοσίευση σχολίου