Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Για τον Gould

Επτά μηνών περίπου, το 1933.
Με τον παππού του, κάπου στη δεκαετία του 30.
Με τη γιαγιά του, δεκαετία του 30.
Ο έλεγχος επίδοσης του στο σχολείο Williamson Road Public School 1941-42.
Μια μελωδία που έγραψε σε ένα σχολικό τεστ το 1941.

8 σχόλια:

VOUTES SUMMERCAMP - MUSIC είπε...

Καλησπέρα Δημήτρη!

Πολύ συγκινητικό το να μαζεύεις μικρά κομμάτια της καθημερινότητας… Τυγχάνω λάτρης του Gould χωρίς να με πολυνοιάζει η ιστορικότητα των εκτελέσεών του…

Πάω να ακούσω το Πρελούδιο και Φούγκα σε Ντο δίεση μινόρε από το πρώτο βιβλίο...

george hatzimichelakis είπε...

Το ποστ αυτό μου είχε ξεφύγει. Αν θες, πίστεψέ το: καθώς άκουω παραλλαγές Goldberg με τον Gould - ακούω-βλέπω τα σχετικά βίντεό του στο YouTube - μπαίνω στο μπλογκ σου, σκρολάρω για να βρω το ποστ για την Tureck, και πέφτω πάνω σε αυτό.....

Dimitri Sykias είπε...

 Τίποτα δεν είναι τυχαίο, απλώς δεν γνωρίζουμε την  κρυμμένη μεταβλητή...

george hatzimichelakis είπε...

Παρατήρηση: από κάτω από τη με νότες γραμμένη μελωδία, είναι σημειωμένη με αρχογράμματα μία μεταφορά της μελωδίας στην Ντο. Γιατί άραγε;

george hatzimichelakis είπε...

Προφανώς δεν είναι μια δική του μελωδία, αλλά μία άσκηση μεταφοράς.... Κάτι γράφει στις παρατηρήσεις από κάτω ο δάσκαλος, αλλά δεν βγάζω το κείμενο....

Dimitri Sykias είπε...

Γιατί κάνανε σολφέζ με κινητό ντο (Σύστημα Kodaly). Όλες οι μείζονες κλίμακες είναι Ντο και όλες οι ελάσσονες λα.

george hatzimichelakis είπε...

Σωστά. Ακόμα έτσι πρέπει να γίνεται. Θυμάμαι το Γιάννη Σταυρόπουλο που έλεγε ότι έτσι διδάχτηκε σολφέζ στο Μπέρκλευ....

Dimitri Sykias είπε...

Με τα καλά του και τα κακά του, όπως κάθε τι ανθρώπινο, αν και τα θεία δεν πάνε πίσω.

Αυτοί που έχουν απόλυτο αυτί δυσκολεύονται. Αυτοί που δεν έχουν, χάνουν την ευκαιρία να αποκτήσουν μια κάποια αίσθηση του  χρώματος κάθε τονικού ύψους.

Μεγάλο πλεονέκτημα ότι μ' αυτό το σύστημα λύνει κανείς το πρόβλημα των κλειδιών (διαβάζουμε αποστάσεις κι όχι απόλυτες θέσεις στο πεντάγραμμο).

Στην Ελλάδα καλό είναι να (ξανα-)ξεκινήσουμε να κάνουμε σολφέζ στα παιδιά... το σύστημα είναι δευτερεύον.