Σχεδίασα στο χαρτί τι ήθελα να κάνω κι έθεσα ως στόχο να μην βγω απ' το Sibelius παρά μόνον για να πάρω τις εξισώσεις (σε png από την Wikipedia που μετατράπηκαν σε tiff για την εισαγωγή τους στο score, θα μπορούσα να τις γράψω και με κάποιον equation editor αλλά βιαζόμουν να δω το τελικό αποτέλεσμα) και το κάθετο κυματιστό πεντάγραμμο που σχεδίασα στο Illustrator. Τα κάθετα και κυκλικά πεντάγραμμα σημειωτέον σχεδίαζε εγγενώς, πριν από πολλά χρόνια, το μυστικιστικό DOSικό notation πρόγραμμα Score.
Ηχητικό αποτέλεσμα μπορεί να υπάρξει αν θεωρεί το score ως guided improvisation, εγώ το σκέφτηκα σαν guided meditation, μια μουσική που κατασκευάστηκε για να παίζεται μόνο στο και από το νου, κάτι σαν ένα mandala δηλαδή.
Το Sibelius παίρνει τα άριστα που του ανήκουν, αλλά νομίζω ότι ο χειρισμός κάθε προγράμματος, από ένα σημείο και πέρα είναι έμπνευση του χρήστη, ο οποίος πολλές φορές αγγίζει επίπεδα που ο κατασκευαστής δεν προβλέπει. Μάλιστα, εκ των υστέρων, οι προγραμματιστές βλέποντας το αποτέλεσμα προσπαθούν να γκρεμίσουν μερικούς από τους δαιδαλώδεις τοίχους του λαβυρίνθου τους και να απλοποιήσουν τη διαδρομή.
Ως προς το πώς η παρτιτούρα μπορεί να "ενσαρκωθεί", νομίζω ότι είναι θέμα χειρονομίας ενός φλαουτίστα να την προσεγγίσει κρατώντας (όχι απαραίτητα και παίζοντας) το φλάουτό του. Την συγκεκριμένη παρτιτούρα την βλέπω ως μίαν αφορμή για να διαλογιστεί κάποιος πάνω στο πώς μπορεί να διαρθρωθούν σε σημασιολογικό οργανισμό ένα σύνολο από σύμβολα. Το ότι τα περισσότερα σύμβολα που χρησιμοποιείς προέρχονται από την μουσική συμβολική έχει μάλλον σημασία ποσοστιαία, ως προς το ποιούς κατ' αναλογίαν προσκαλείς στην "γιορτή". Στους εκατό καλεσμένους σου, μπορεί οι 70 να είναι μουσικοί, αλλά υπάρχουν και 19 μαθηματικοί, 10 εικαστικοί και ένας φιλόσοφος.
Επειδή την Στριψωδία της Berberian την θεωρώ “σοβαρό” έργο και την Intuitive Music του Stockhausen επίσης σοβαρή, τότε ναι, μιλάμε σοβαρά και τότε και τώρα.
giorgo ego den eimai sovsropsahths. esy mallon eisai sovarofagos kai tros oti "sovaro" sou serviroun. Sory gia to alfavito. Den allazei na paei sto ellhniko
θεωρώ πολύ επιπόλαιο ένα σχεδιο πάνω στο οποίο καλείται ένας μουσικός να κινηθεί αυτοσχεδιάζοντας να το κρίνω. Θα δεχόμουν ως καλόπιστη την κριτική σου μόνο αν είσαι μουσικός που έχει εμπειρία ως ερμηνευτής επάνω σε αντίστοιχες μουσικές φόρμες και ιδίως στο χειρισμό συμβόλων φαινομενικά άσχετων με τη μουσική (που έχει πια καθιερωθεί από πολοούς μουσικούς), δοκίμασες και είδες ότι δεν είναι σωστή ή δε σε βοηθά στον αυτοσχεδιασμό...
http://www.kaspiris.gr/attachments/Image/partitura_Christou.jpg (παρτιτούρα ή έστω σχέδιο εκτέλεσης του έργου Αναπαράσταση ΙΙΙ του Γιάννη Χρήστου)
Αν υποθέσουμε ότι στο χώρο εδώ οδηγήθηκες μόνο από την αγάπη σου για τη μουσική, άρα και την τέχνη, ψάχνοντας στο διαδίκτυο κι επειδή βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα με ενδιαφέρον θα άκουγα τις απόψεις σου για «πράγματα» (*) που απαγορεύεται να χρησιμοποιήσει ένας καλλιτέχνης... (*) και δεν αντίκεινται στα ανθρώπινα δικαιώματα για να μην παρεξηγηθώ.
ΥΓ. σε κάθε περίπτωση πάντως, ήδη τίθεται θέμα κατάχρησης της φιλοξενίας του χώρου και αισθάνομαι άσχημα που αναγκάζομαι να απαντήσω. Δικαίωμά σου, από τη στιγμή που ο Δημήτρης έχει ελεύθερα τα σχόλια, να γράφεις ανώνυμα, αλλά να αμφισβητείς άλλους που χρησιμοποιούν το email τους [προσωπικά τα δυο: g.pribas@yahoo.gr και y.pribas@gmail.com, που αναγράφονται στην τελευταία εγγραφή του blog: http://g-pribas.pblogs.gr ] είναι κάπως παράδοξο... 48 χρόνια + 6 μήνες - 1 χρόνο αναμονής βάφτισης = 47,5 χρόνια το κουβαλάω.
10 σχόλια:
Γραφιστικό επίτευγμα!!!
Δεν μπορώ με τίποτα να φανταστώ το ηχητικό αποτέλεσμα ... (αν δεν κάνεις χιούμορ).
Επίτευγμα του Sibelius περισσότερο...
Σχεδίασα στο χαρτί τι ήθελα να κάνω κι έθεσα ως στόχο να μην βγω απ' το Sibelius παρά μόνον για να πάρω τις εξισώσεις (σε png από την Wikipedia που μετατράπηκαν σε tiff για την εισαγωγή τους στο score, θα μπορούσα να τις γράψω και με κάποιον equation editor αλλά βιαζόμουν να δω το τελικό αποτέλεσμα) και το κάθετο κυματιστό πεντάγραμμο που σχεδίασα στο Illustrator. Τα κάθετα και κυκλικά πεντάγραμμα σημειωτέον σχεδίαζε εγγενώς, πριν από πολλά χρόνια, το μυστικιστικό DOSικό notation πρόγραμμα Score.
Ηχητικό αποτέλεσμα μπορεί να υπάρξει αν θεωρεί το score ως guided improvisation, εγώ το σκέφτηκα σαν guided meditation, μια μουσική που κατασκευάστηκε για να παίζεται μόνο στο και από το νου, κάτι σαν ένα mandala δηλαδή.
Το Sibelius παίρνει τα άριστα που του ανήκουν, αλλά νομίζω ότι ο χειρισμός κάθε προγράμματος, από ένα σημείο και πέρα είναι έμπνευση του χρήστη, ο οποίος πολλές φορές αγγίζει επίπεδα που ο κατασκευαστής δεν προβλέπει. Μάλιστα, εκ των υστέρων, οι προγραμματιστές βλέποντας το αποτέλεσμα προσπαθούν να γκρεμίσουν μερικούς από τους δαιδαλώδεις τοίχους του λαβυρίνθου τους και να απλοποιήσουν τη διαδρομή.
Ως προς το πώς η παρτιτούρα μπορεί να "ενσαρκωθεί", νομίζω ότι είναι θέμα χειρονομίας ενός φλαουτίστα να την προσεγγίσει κρατώντας (όχι απαραίτητα και παίζοντας) το φλάουτό του. Την συγκεκριμένη παρτιτούρα την βλέπω ως μίαν αφορμή για να διαλογιστεί κάποιος πάνω στο πώς μπορεί να διαρθρωθούν σε σημασιολογικό οργανισμό ένα σύνολο από σύμβολα. Το ότι τα περισσότερα σύμβολα που χρησιμοποιείς προέρχονται από την μουσική συμβολική έχει μάλλον σημασία ποσοστιαία, ως προς το ποιούς κατ' αναλογίαν προσκαλείς στην "γιορτή". Στους εκατό καλεσμένους σου, μπορεί οι 70 να είναι μουσικοί, αλλά υπάρχουν και 19 μαθηματικοί, 10 εικαστικοί και ένας φιλόσοφος.
milate sovara tora;
Επειδή την Στριψωδία της Berberian την θεωρώ “σοβαρό” έργο και την Intuitive Music του Stockhausen επίσης σοβαρή, τότε ναι, μιλάμε σοβαρά και τότε και τώρα.
φίλε Δημήτρη θα ευχαριστήσω τον σοβαροψάχτη γιατί, και το αποτέλεσμα μετράει, έμαθα τη Στριψωδία. Πάω να ακούσω Γιάννη Χρήστου/ Τελευταία έργα...
giorgo ego den eimai sovsropsahths. esy mallon eisai sovarofagos kai tros oti "sovaro" sou serviroun.
Sory gia to alfavito. Den allazei na paei sto ellhniko
θεωρώ πολύ επιπόλαιο ένα σχεδιο πάνω στο οποίο καλείται ένας μουσικός να κινηθεί αυτοσχεδιάζοντας να το κρίνω.
Θα δεχόμουν ως καλόπιστη την κριτική σου μόνο αν είσαι μουσικός που έχει εμπειρία ως ερμηνευτής επάνω σε αντίστοιχες μουσικές φόρμες και ιδίως στο χειρισμό συμβόλων φαινομενικά άσχετων με τη μουσική (που έχει πια καθιερωθεί από πολοούς μουσικούς), δοκίμασες και είδες ότι δεν είναι σωστή ή δε σε βοηθά στον αυτοσχεδιασμό...
exisoseis den eho pexei, opos den eho pexei kai matia. den eho paixei tipota tetoio.den eimai moysikos pragmatika. ki esy den eisai toso giorgos.
http://www.kaspiris.gr/attachments/Image/partitura_Christou.jpg
(παρτιτούρα ή έστω σχέδιο εκτέλεσης του έργου Αναπαράσταση ΙΙΙ του Γιάννη Χρήστου)
Αν υποθέσουμε ότι στο χώρο εδώ οδηγήθηκες μόνο από την αγάπη σου για τη μουσική, άρα και την τέχνη, ψάχνοντας στο διαδίκτυο κι επειδή βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα με ενδιαφέρον θα άκουγα τις απόψεις σου για «πράγματα» (*) που απαγορεύεται να χρησιμοποιήσει ένας καλλιτέχνης...
(*) και δεν αντίκεινται στα ανθρώπινα δικαιώματα για να μην παρεξηγηθώ.
ΥΓ. σε κάθε περίπτωση πάντως, ήδη τίθεται θέμα κατάχρησης της φιλοξενίας του χώρου και αισθάνομαι άσχημα που αναγκάζομαι να απαντήσω.
Δικαίωμά σου, από τη στιγμή που ο Δημήτρης έχει ελεύθερα τα σχόλια, να γράφεις ανώνυμα, αλλά να αμφισβητείς άλλους που χρησιμοποιούν το email τους [προσωπικά τα δυο: g.pribas@yahoo.gr και y.pribas@gmail.com, που αναγράφονται στην τελευταία εγγραφή του blog: http://g-pribas.pblogs.gr ] είναι κάπως παράδοξο...
48 χρόνια + 6 μήνες - 1 χρόνο αναμονής βάφτισης = 47,5 χρόνια το κουβαλάω.
Δημοσίευση σχολίου