tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post2579911968407892811..comments2023-06-01T14:42:44.617+03:00Comments on 3euk1L4: Μικρές Ιστορίες 19: Οι Καλύβες της ΔημιουργίαςDimitri Sykiashttp://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-77060052126935286822011-08-02T00:09:44.062+03:002011-08-02T00:09:44.062+03:00Το μοτίβο είναι το στοιχειώδες σωμάτιο της μουσική...Το <i>μοτίβο</i> είναι το στοιχειώδες σωμάτιο της μουσικής, αν και η avant garde εφηύρε κι άλλα στοιχειώδη σωμάτια.<br />Τα δίπολα που αναφέρεις στην Αρχιτεκτονική τα συναντάμε επίσης και στη μουσική, π.χ. κίνηση (διαφωνία) / στάση (συμφωνία), το πάνω (foreground, στην ανάλυση Schenker) / και το κάτω (background, προσαρμογή στο έδαφος επίσης και στη μουσική, το βάσιμο γενικά), το οριζόντιο (μελωδία) / και το κάθετο (αρμονία), το σκοτεινό (μινόρε) / το φωτεινό (ματζόρε) κλπ.<br />Συνοψίζοντας: "οδός άνω κάτω μία και ωυτή"Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-58966584975975975822011-07-27T12:55:40.679+03:002011-07-27T12:55:40.679+03:00METANOEITE
Ξέρεις, η καλύβα είναι το στοιχειώδες σ...METANOEITE<br />Ξέρεις, η καλύβα είναι το στοιχειώδες σωματίδιο της Αρχιτεκτονικής. Οι θέσεις των ανοιγμάτων στις φωτογραφίες είναι αρχετυπικές. Η αναλογία πλάτους προς μήκος "δεν θα μπορούσε να είναι άλλη". <br />Στην Ελλάδα, ο λαϊκός μάστορας μακραίνει το μήκος και κόβει τον χώρο στην μέση (βλέπε εκκλησάκι "ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ"). Μισό ανοιχτό, μισό κλειστό. Κι έτσι σε μια κατασκευή,μια δομή καλύτερα, ένα αχώριστο σώμα, κατασκευάζει το αρχικό δίπολο: Κλειστό-Ανοιχτό.<br />Αυτή η δυαδικότητα στο στοιχειώδες είναι που ξεχωρίζει την Ελληνική Αρχιτεκτονική από τις άλλες. Κι όχι βέβαια οι τεχνολογικές φιοριτούρες και οι βιρτουόζικες λύσεις που την πνίγουν τις πιο πολλές φορές. <br />Κι αυτή η δυαδικότητα, αν δεν γίνομαι βαρετός, είναι που παράγει και τ'άλλα περίφημα δίπολα,τα οποία συναντά κανείς τόσο στην Λαϊκή όσο και στην Σύγχρονη Αληθινή Αρχιτεκτονική: <br />Το πάνω και το κάτω (προσαρμοή στο έδαφος), <br />Το σκοτεινό και το φωτεινό,<br />Την κίνηση και την στάση,<br />Τον κανόνα και την παράβαση<br />...και πάει λέγοντας.<br /><br />Φιλικά Β.Σ.<br /><br />Υ.Σ. Τι απ' τα παραπάνω αγγίζει την δουλειά του μουσικού;Anonymousnoreply@blogger.com