tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post6619887686182228900..comments2023-06-01T14:42:44.617+03:00Comments on 3euk1L4: Lilypond, η Λίμνη των ΚρίνωνDimitri Sykiashttp://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-63071289841067178912018-02-11T21:11:02.297+02:002018-02-11T21:11:02.297+02:00Ευχαριστώ πολύ.Ευχαριστώ πολύ.Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-92055994979038570932018-02-09T00:15:39.421+02:002018-02-09T00:15:39.421+02:00Σε αυτήν την ιστοσελίδα (πάνω αριστερά στο περιθώρ...Σε αυτήν την ιστοσελίδα (πάνω αριστερά στο περιθώριο):<br /><a href="http://rythmisian.prophp.org" rel="nofollow">Ρυθμοτεχνικός</a><br />υπάρχουν δύο links που οδηγούν σε ένα ιστολόγιο και ένα κανάλι στο youtube.<br />Πολύ σπάνια όμως ανεβάζω κάτι.Μιχάλης Χριστιάςhttp://rythmisian.prophp.orgnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-80926888309784482192018-02-07T11:43:03.091+02:002018-02-07T11:43:03.091+02:00Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Αν ανεβάσ...Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Αν ανεβάσεις κάτι, ή αν έχεις κάποιο ιστολόγιο στο διαδίκτυο, πες μου.Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-20130189296937890132018-02-05T23:13:02.780+02:002018-02-05T23:13:02.780+02:00Είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς και να χρησιμοποι...Είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς και να χρησιμοποιεί πολλά διαφορετικά προγράμματα.<br />Αν αποφάσιζα να συνδυάσω την Lilypond με κάποιο άλλο εργαλείο θα ήταν μάλλον HTML (γραμμένη στο χέρι).<br />Προσπαθώ όμως, για απλότητα, να κάνω την δουλειά χρησιμοποιώντας ένα μόνο πρόγραμμα.<br /><br />Με την ευκαιρία, Δημήτρη, θα ήθελα να σε συγχαρώ για την ακούραστη δημιουργικότητά σου. Είναι σημαντική προσφορά όλα αυτά που δημοσιεύεις και μοιράζεσαι.<br />Μιχάλης Χριστιάςhttp://rythmisian.prophp.orgnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-56134189920938965472018-02-04T04:26:25.893+02:002018-02-04T04:26:25.893+02:00Εξαιρετικά και ζηλευτά τα δείγματα που μου στείλατ...Εξαιρετικά και ζηλευτά τα δείγματα που μου στείλατε. Μιας και σας αρέσει το ελεύθερο λογισμικό το LibreOffice διαθέτει ένα plugin που ενσωματώνει κώδικα Lilypond μέσα σε έγγραφο κειμένου. Αυτό είναι πολύ βολικό, αν θέλει κανείς να κάνει διορθώσεις επί τόπου. Το ίδιο βέβαια κάνει και το XeLaTeX, μάλιστα με ένα package δίνεται η δυνατότητα χρήσης της Emmentaler μέσα στο κώδικα (περιορισμένη χρήση συμβόλων μόνο). Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-4109338556495252432018-02-03T03:50:01.664+02:002018-02-03T03:50:01.664+02:00Δύο δείγματα, ρυθμικές ασκήσεις και φύλλο εξετάσεω...Δύο δείγματα, ρυθμικές ασκήσεις και φύλλο εξετάσεων Οργανογνωσίας με πολύ κείμενο και λίγη μουσική :<br /><a href="http://rythmisian.prophp.org/pub" rel="nofollow">Rythmisian Lilypond Samples</a><br /><br />Πολύ ενδιαφέρον δείγμα είναι και το βιβλίο του Clementi που υπάρχει στο imslp:<br /><a href="http://imslp.org/wiki/Introduction_to_the_Art_of_Playing_the_Pianoforte%2C_Op.42_(Clementi%2C_Muzio)" rel="nofollow">Clementi</a><br />(Αναζήτηση στην σελίδα για "Lilypond")<br /><br />Τελευταία έριξα μια πρόχειρη ματιά στο MuseScore 2.1 και φαίνεται να διαθέτει πλαίσια κειμένου (frames), δεν γνωρίζω αν είναι κάτι παρόμοιο με αυτό που υπόσχεται το Dorico.<br />Έτσι το MuseScore πλησιάζει κάπως, αλλά χρειάζονται ακόμη μερικές δυνατότητες για να γίνεται η ανάμειξη κειμένου και μουσικής με φυσικό τρόπο, χωρίς τεχνάσματα.Μιχάλης Χριστιάςhttp://rythmisian.prophp.orgnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-4110049623294075682018-02-02T12:46:27.652+02:002018-02-02T12:46:27.652+02:00Γεια σου Μιχάλη
ενδιαφέρον το σχόλιο σου. Aναρωτιέ...Γεια σου Μιχάλη<br />ενδιαφέρον το σχόλιο σου. Aναρωτιέμαι αν το Lilypond υποστηρίζει υφενισμό και γενικότερα μια πιο προχωρημένη μορφοποίηση κειμένου με στόχο ένα καλαίσθητο και χρηστικό μουσικολογικό / ωδειακό κείμενο (Ασκήσεις, Θεωρία κ.τ.λ.). Πέρα από κάποια πρώτα πειράματα δεν έχω την πολυτέλεια του χρόνου να το ψάξω περισσότερο. Η μουσική γραμματοσειρά που χρησιμοποιεί είναι όντως από τις καλύτερες αν όχι η καλύτερη.<br /><br />Αν, κι όπως γράφεις, προτιμάς τα ανοικτά λογισμικά, εντούτοις το Dorico με την καινοτομία των Frames, δίνει, ή πιο σωστά θα δίνει, την δυνατότητα ευέλικτης ανάμιξης κειμένου και μουσικής (κάτι σαν το InDesign για μουσική). Η γραμματοσειρά Bravura επίσης, συναγωνίζεται σε κάλλος την Emmentaler…<br /><br />Αν έχεις κάποια μουσική εργασία σου στοιχειοθετημένη με Lilypond, θα ήθελα να την δω. Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-57333235845013051632018-02-02T02:50:36.783+02:002018-02-02T02:50:36.783+02:00Έχω χρησιμοποιήσει αρκετά την Lilypond και νομίζω ...Έχω χρησιμοποιήσει αρκετά την Lilypond και νομίζω ότι το άρθρο περιγράφει με ακρίβεια τα υπέρ και τα κατά.<br />Θα πρόσθετα τα εξής:<br />Κατά:<br />Αν δέχεται κανείς τις προεπιλογές (defaults) της Lilypond όλα δουλεύουν γρήγορα, αν όμως θελήσει κάτι διαφορετικό, π.χ. να μετακινήσει ένα σημείο δυναμικής ή ένα φθογγόσημο από την προκαθορισμένη θέση θα δυσκολευτεί αρκετά.<br />Υπέρ:<br />Η ανάμειξη κειμένου και μουσικής γίνεται με πολύ φυσικό τρόπο στην Lilypond καθιστώντας την το καλύτερο εργαλείο για να γράψει κανείς ένα θεωρητικό κείμενο όπως για παράδειγμα ένα βιβλίο Αρμονίας.<br /><br />Σκέπτομαι να αντικαταστήσω την Lilypond με το Musescore γιατί τυπώνει το ίδιο ωραία (γραμματοσειρά Emmentaler) και είναι πολύ πιο εύχρηστο. Προσπαθώ πάντοτε να χρησιμοποιώ ελεύθερο - ανοικτό λογισμικό.<br />Όμως αυτό το τελευταίο πλεονέκτημα της Lilypond (ανάμειξη κειμένου και μουσικής) είναι αποφασιστικό, ελπίζω το Musescore να κάνει κάποια βήματα βελτίωσης σε επόμενες εκδόσεις.<br /><br />Είναι δύσκολο να μάθει κανείς σε βάθος ένα πρόγραμμα μουσικής σημειογραφίας ώστε να το κρίνει με εγκυρότητα, για αυτό είναι χρήσιμο να μοιραζόμαστε τις εμπειρίες που έχουμε με αυτά.Μιχάλης Χριστιάςhttp://rythmisian.prophp.orgnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-74002794732354916512018-01-09T10:33:12.758+02:002018-01-09T10:33:12.758+02:00Οι μηχανές είναι σύμφυτες με τον κομφορμισμό. Δεν ...Οι μηχανές είναι σύμφυτες με τον κομφορμισμό. Δεν φτιάχνεται μία μηχανή για να εξυπηρετήσει τις ιδέες ενός, αλλά για να εξυπηρετήσει ή και να διαμορφώσει ή ακόμα (ηθελημένα ή άθελα) για να περιχαρακώσει τον μέσο όρο. Τα ορνιθοσκαλίσματα του Μπετόβεν ως πρόβλημα προς επίλυση των εκδοτών προχωράνε τις εκδοτικές τεχνικές της εποχής του και τις εμπλουτίζουν. Αντιθέτως τα προγράμματα μουσικής σημειογραφίας στα χέρια των συνθετών περιορίζουν βασανιστικά τις συνθετικές ιδέες σε πλαίσια, από τα οποία για να ξεφύγει ένας συνθέτης, γίνεται ο ίδιος ένας μικροεφευρέτης διαφορών τρικ, εκ των οποίων πολύ λίγα ενσωματώνονται στα προγράμματα έστω ως plugins - αν και εφόσον βρεθεί ένας προγραμματιστής που θα συμμεριστεί ένα μέρος των αναγκών που γέννησαν τα τρικ. Οι αντιγραφείς διάσημων συνθετών, είναι γνωστό, ότι δουλεύουν συνδυάζοντας προγράμματα διαφορετικού προσανατολισμού, π.χ. προγράμματα σημειογραφίας και προγράμματα γραφιστικά. Όπως επίσης είναι γνωστό (και εξ ιδίας πείρας) ότι οι συνθέτες που οι ίδιοι «παράγουν-εκδίδουν» τις παρτιτούρες τους, φλερτάρουν παραλλήλως με τη δυνατότητα παραγωγής μιας αυτόματης ηχητικής μακέτας των έργων τους, δυνατότητα που έχει αναπτυχθεί παρέα με τον σημειογραφικό τομέα των προγραμμάτων μουσικής σημειογραφίας, αλλά και εγκλωβίζονται στις περιορισμένες «ερμηνευτικές» δυνατότητες των προγραμμάτων αυτών. Αλλά και οι κατασκευαστές των προγραμμάτων είναι υποχρεωμένοι να πελαγοδρομήσουν ανάμεσα στο σημειογραφικό θέμα και το ψευδοερμηνευτικό για να υπηρετήσουν την γόνιμη-άγονη αγωνία του συνθέτη να ακούσει έστω σε μορφή μακέτας το έργο του. <br />Πολύ λίγοι συνθέτες έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν σε απόλυτο βαθμό τον προβληματισμό τους για να δημιουργηθούν μηχανές που να τον εξυπηρετούν. Κλασσικό παράδειγμα η Πολυαγωγία. Η ιδέα ήταν του Ξενάκη, αλλά δεν κατασκευάστηκε από τον Ξενάκη. Δούλεψε γι' αυτήν το CEMAMu και επιχορηγήθηκε από την γαλλική κυβέρνηση. <br />Ουσιαστικά το πρόβλημα του περιορισμού που γεννούν τα προγράμματα μουσικής σημειογραφίας, δεν είναι ένα πρόβλημα τεχνικής φύσεως αλλά κοινωνικής. Δεν είναι δυνατόν να εξατομικευτεί, δηλαδή ένας συνθέτης να έχει παραλλήλως άψογες σπουδές στον προγραμματισμό ώστε να κατασκευάσει ο ίδιος τα εργαλεία του. Αντιθέτως απαιτεί την σύμπραξη πολλών και εξειδικευμένων υπό την μορφήν ομάδας παραγωγής, κάτι που αποτελεί προνόμιο των λίγων και καθιερωμένων συνθετών. Οι υπόλοιποι …. σκάβουν.<br />γεράσιμος μπερεκέτηςhttps://www.blogger.com/profile/01482044670343863018noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-19495066900275637152018-01-08T12:49:01.128+02:002018-01-08T12:49:01.128+02:00Θυμάμαι τον Κλεάνθη Γρίβα στις “Πύλες του Ανεξήγητ...Θυμάμαι τον Κλεάνθη Γρίβα στις “Πύλες του Ανεξήγητου” του Χαρδαβέλλα να λέει ότι η Αναγέννηση (Καρτέσιος, Γαλιλαίος, Νεύτωνας) είναι η πηγή όλων των κακών της ανθρωπότητας! Δεν αποκλείεται να έχει και δίκιο. Στο Quora διάβασα επίσης το εξής ενδιαφέρον: “αναλφάβητος στον 21ο αι. θα είναι αυτός που δεν θα μπορεί να μάθει, να ξεμάθει και να ξαναμάθει”. Κι οι συνθέτες του παρελθόντος κώδικα έγραφαν (δες τα ορνιθοσκαλίσματα του Beethoven) κι είχαν τους αντιγραφείς και τους εκδοτικούς οίκους να κάνουν το debugging και το compilation.Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-85864031956151404642018-01-08T10:31:47.693+02:002018-01-08T10:31:47.693+02:00Εξαιρετικά διαφωτιστικά όσα παραθέτεις.
Έχεις δίκι...Εξαιρετικά διαφωτιστικά όσα παραθέτεις.<br />Έχεις δίκιο για το γέρικο άλογο.<br />Μήπως να ξαναθυμηθούμε το χέρι; Ίσως ξαφνικά να αφυπνιστούν γραφιστικές ιδέες, κρυμμένες τόσα χρόνια κάτω από το χαλι (το άφησα επίτηδες χωρίς τόνο, για να διαλέξεις συλλαβή) το χαλι των διαφόρων προγραμμάτων...γεράσιμος μπερεκέτηςhttps://www.blogger.com/profile/01482044670343863018noreply@blogger.com