tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post4134613781331254560..comments2023-06-01T14:42:44.617+03:00Comments on 3euk1L4: Sibelius/Finale Tips 4: Multiphonics στο SibeliusDimitri Sykiashttp://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-67256362731986515142010-09-17T02:33:44.470+03:002010-09-17T02:33:44.470+03:00Καλησπέρα Δημήτρη!
Ευχαριστώ πολύ για την απάντησ...Καλησπέρα Δημήτρη!<br /><br />Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, σίγουρα δίνει καλή λύση σε πολλά ζητήματα όπως Vibrato controlling lines κλπ. Προσωπικά για τα multiphonics χρησιμοποιώ κάποια templates που έφτιαξα στο illustrator, δεδομένου ότι μπορώ να εισάγω πολύ εύκολα TIFFs σε αυτό, μονάχα με copy-paste κατευθείαν από το sibelius. Aυτό συνεπάγεται ευκολότερη δουλειά σχετικά με το μέγεθος συμβόλου - μέγεθος παρτιτούρας.<br /><br />Επίσης στα έτοιμα symbols του Sib. υπάρχουν το ανοικτό, το κλειστό και το μισάνοικτο κλειδί, καθιστώντας έτσι δυνατή τη σημειογραφία πάρα πολλών δακτυλισμών για multiphonics, τα σύμβολα των οποίων μπορούν να στοιχηθούν τέλεια με τις πολύ απλές και ταυτόχρονα μοναδικές εντολές: Layout>Align in a row και Layout>Align in a column. <br /><br />Ωστόσο πάντα μένει υπαρκτό το πρόβλημα των "μη στρογγυλών κλειδιών" (όπως τα E flat, D, C#, C, B του φλάουτου) τα οποία καλό και πιο ξεκούραστο στον εκτελεστή είναι να δίνονται με σαφήνεια (βλ. Robert Dick - LOOKOUT). Αυτός είναι και ο λόγος που προτιμώ να κάνω έναν κόπο παραπάνω στο Illustrator, εξωτερικεύοντας και τις εμβρυακές γραφιστικές μου ανησυχίες...!<br /><br />Ίσως μια πιο πλήρης λύση να είναι να κάτσει κάποιος (εγω ίσως κάποια στιγμή;;;!!) να φτίαξει μια γραμματοσειρά με όλα τα "περίερξα σύμβολα" εκτός των συνιθισμένων για multiphonics και από εκεί και πέρα να ακολουθήσει τον τρόπο που προτείνεις.<br /><br />Είδωμεν στο μέλλον... <br /><br />Ωστόσο όποιος ενδιαφέρεται για templates sto Illustrator (μέχρι τώρα έχω για φλάουτο-πίκολο-recorder-και κλαρινέτο) μπορώ να στείλω.VOUTES SUMMERCAMP - MUSIChttps://www.blogger.com/profile/16241288473309714743noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-85244691864123017202010-09-17T01:10:28.554+03:002010-09-17T01:10:28.554+03:00Ναι, το δοκίμασα κι εγώ κάποια στιγμή, το μειονέκτ...Ναι, το δοκίμασα κι εγώ κάποια στιγμή, το μειονέκτημα όμως που εντόπισες στο δεύτερο σχόλιο σου, για μένα ήταν αποτρεπτικό. Αξίζει πάντως όποτε έχεις χρόνο να υλοποιήσεις αυτήν, ή ανάλογη τεχνική στο Finale. Είμαι σίγουρος πάντως ότι το Sibelius σε κάποια προσεχή έκδοση του θα δημιουργήσει ένα τόσο καλό εργαλείο όσο για το Figured Bass και την Ανάλυση Schenker.Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-12027240055999870582010-09-16T22:23:11.576+03:002010-09-16T22:23:11.576+03:00Σπεύδω να σημειώσω ότι μειονέκτημα της "τεχνι...Σπεύδω να σημειώσω ότι μειονέκτημα της "τεχνικής" που παρέθεσα είναι η πιθανή οπτική ανομοιογένεια, μιας και δακτυλισμοί ερανισμένοι από διαφορετικές ιστοσελίδες θα έχουν και διαφορετική όψη. Ωστόσο, τουλάχιστον για σόλο κομμάτια είναι μια καλή μέθοδος και ασφαλής από την άποψη ότι οι δακτυλισμοί που κατεβαίνουν ως εικόνα είναι ελεγμένοι, ενώ στην περίπτωση που τους εισάγουμε εμείς έστω και αντιγράφοντας τους υπάρχει περίπτωση να κάνουμε κάποιο λάθος.george hatzimichelakishttps://www.blogger.com/profile/02063508666426022904noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-22939601647182824782010-09-16T22:13:41.595+03:002010-09-16T22:13:41.595+03:00Έχω ένα πιο ...τεμπέλικο τρόπο (όχι τόσο από πλευρ...Έχω ένα πιο ...τεμπέλικο τρόπο (όχι τόσο από πλευράς οικονομίας χρόνου, όσο από πλευράς εκμάθησης νέων χειρισμών), για το FINALE, αλλά φαντάζομαι ότι γίνεται και στο SIBELIUS με κάποιο τρόπο:<br /><br />Υπάρχουν πολλοί ιστότοποι (τουλάχιστον ένας για κάθε πνευστό) που διαθέτουν πίνακες με δακτυλισμούς για multiphonics. Πολλοί από αυτούς έχουν και ηχητικό παράδειγμα για κάθε περίπτωση. Συνήθως οι δακτυλισμοί είναι "ένθετοι" στις ιστοσελίδες με την μορφή jpeg. Κατεβάζουμε την εικόνα που μας ενδιαφέρει, κόβουμε-ράβουμε, την μετατρέπουμε σε TIFF και την εισάγουμε στην παρτιτούρα. <br /><br />Σε κάθε άλλη περίπτωση (αν δεν είναι με την μορφή εικόνας) μπορούμε να κάνουμε screen capture είτε με κάποιο ενσωματωμένο πρόγραμμα των Windows, είτε με κάποιο άλλο όπως το Debut Video Capture (σώζει και εικόνες), είτε να εκτυπώσουμε την ιστοσελίδα σε μορφή pdf και απο εκεί να αποκόψουμε τα σημεία που μας ενδιαφέρουν και να τα σώσουμε ως TIFF.george hatzimichelakishttps://www.blogger.com/profile/02063508666426022904noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-224666200402230552.post-36152621407497349002010-09-16T16:31:03.748+03:002010-09-16T16:31:03.748+03:00@ Μάνος
με είχες ρωτήσει στις 20 Μαίου 2010 πως φτ...@ Μάνος<br />με είχες ρωτήσει στις 20 Μαίου 2010 πως φτιάχνουμε δικά μας σύμβολα στο Sibelius. Αυτός είναι ένας τρόπος. Βέβαια το σύμβολο δεν το φτιάχνουμε εμείς το παίρνουμε από μια γραμματοσειρά, υπερέχει όμως αυτός ο τρόπος από το να το τοποθετήσουμε στα Symbols του Sibelius διότι μπορούμε εύκολα να δημιουργήσουμε συμπλέγματα συμβόλων. Ρίξε μια ματιά στην Apple Symbols, περιέχει πολλά σύμβολα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη μουσική. Ίσως χρειαστείς το Font Explorer X Pro.<br /><br />Αν θέλεις να "εφαρμόσεις" το σύμβολο πάνω σε έναν φθόγγο μην επιτρέψεις Magnetic Layout.Dimitri Sykiashttps://www.blogger.com/profile/00414437645646915268noreply@blogger.com